Wedstrijd

Partners In Marketing heeft een hart voor marketing, we zijn gepassioneerd door het vakgebied. Daarom belonen we jaarlijks de auteur van de beste marketingthesis zodat ook jong marketingtalent de kans krijgt om zich te ontwikkelen. Uiteindelijk gaat het om kennis en ervaring overbrengen en uitwisselen. We willen inspireren, niet vanuit een ivoren toren, wel vanuit de dagelijkse praktijk.

 

Lustrumeditie 2016: PIM zet young professionals in de kijker met De Beste Marketingthesis van Vlaanderen

Aan de Vlaamse universiteiten worden ieder jaar schitterende thesissen rond boeiende marketingthema’s geschreven. Ook dit jaar zet PIM de meest veelbelovende young professionals in de kijker.

Op 8 december vond bij Selexion de prijsuitreiking van deze 15de editie plaats. Chief Customer Officer Sofie Geyskens en Online Manager Tim Gielen van Euronics, het concern achter de sterke merknaam Selexion, deelden samen met Wim Berghmans van online marketing agency iValue op deze mooie avond hun marketinginzichten met focus op een omnichannel strategie en het uitbouwen van een sterk e-commerce platform gericht op de customer experience.

Lees hier het persbericht

Editie 2015: PIM beloont auteur beste marketingthesis

Tijdens de prijsuitreiking in december wordt de winnaar bekroond voor het afsluitend meesterstuk van zijn of haar academische carrière. De zopas verkozen Marketeer van het Jaar, Anouk Lagae, deelt op deze mooie avond haar marketinginzichten die aansluiten op de maatschappij anno nu.

In de drieënhalf jaar dat Anouk Lagae bij de Puurse brouwer Duvel Moortgat aan de slag is, gaat volgens haar het bedrijf zowel in volume als in waarde vooruit. “In waarde door de kwaliteit voorop te stellen. Dat kost iets, maar ik heb hier ondervonden dat als je de focus durft te leggen op de kwaliteit, je die investering terugkrijgt en dat je een merk opbouwt.” Een van de redenen waarom Anouk Lagae deelnam aan de wedstrijd, is dat ze daarmee een platform kreeg om haar mening over haar beroep uit te dragen. Ze wil een nieuw elan brengen in marketing en het vak de plaats geven die het toekomt.

Dit artikel verscheen op de website van PUB:
Beste marketingthesis 2015 is van Klaas Lannoy

Dit artikel verscheen op de website van VUB:
Prijs beste marketingthesis naar afgestudeerde VUB

Dit artikel verscheen op de website van StoreCheck:
“Self-checkout zal traditionele kassa nooit helemaal vervangen”

Editie 2014: Vlaamse studenten dingen mee naar de prijs van Beste Marketingthesis 2014

Vlaamse marketingstudenten lopen ook dit jaar weer kans om hun thesis bekroond te zien in de wedstrijd ‘Marketingthesis van Vlaanderen’.

Op het afsluitend evenement in november zal de gelukkige winnaar bekendgemaakt worden. Het ziet ernaar uit dat weer een spannende en veelbelovende avond zal worden met onder meer een boeiende presentatie van Werner Bruyns, Manager België bij cross-channel retailer Coolblue.

Hij zal vertellen over het innovatief winkelconcept van Coolblue en hun obsessieve focus op klantvriendelijkheid. Het doel van alles en iedereen bij Coolblue is klanten verwonderen, of liever: ‘Alles voor een glimlach’.

Dit artikel verscheen in PUB:
Els Huygens schreef Beste Marketingthesis van Vlaanderen

Dit artikel verscheen op de website van VUB:
VUB-alumna Els Huygens wint prijs beste marketingthesis

Dit artikel verscheen op Het Nieuwsblad:
Hoe duurder de winkel, hoe belangrijker de persoonlijkheid

Dit artikel verscheen op Manager Magazines:
Partners In Marketing beloont beste marketingthesis

Dit artikel verscheen op InVlaanderen:
VUB-alumna Els Huygens schreef Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2014

Dit artikel verscheen in Fashion United:
Winkelpersoonlijkheid als bron voor klantwaarde

Editie 2013: Wie is de auteur van De Beste Marketingthesis van Vlaanderen?

Op 21 november is het weer zover. Dan zet Partners In Marketing voor de 12de keer de auteur van ‘De Beste Marketingthesis van Vlaanderen’ in de bloemetjes.

In 2013 dingen 12 young professionals mee naar de titel ‘De Beste Marketingthesis van Vlaanderen’. BNP Paribas Fortis is de host voor deze editie, zij brengen de interessante marketingcase ‘Hoe bankkaarten bijdragen aan klanttevredenheid… of net niet’. Ook trouwe partners AkzoNobel, PUB, Rockfon en Opel zijn van de partij.

Editie 2012: wie schrijft de Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2012?

Dit jaar dingen 9 finalisten mee naar de titel ‘De Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2012’. Deze young marketeers ontvangen van Opel 2 VIP-tickets voor het Autosalon 2013 en krijgen een abonnement op PUB magazine aangeboden. Tijdens de prijsuitreiking op 19 november 2012 wordt de gelukkige winnaar bekend gemaakt en beloond met € 1.000 van Partners In Marketing. Ook deze editie wordt opgeluisterd door een presentatie van een marketing professional.

In 2012 wordt de prijsuitreiking gehost door Reynaers Aluminium. De partners van het eerste uur AkzoNobel, PUB, Rockfon en Opel blijven het initiatief steunen.

Dit artikel verscheen in PUB:
PIM reikt prijs uit voor Beste Marketingthesis van Vlaanderen

Dit artikel verscheen op de website van VUB:
VUB-studente sleept prijs Beste Marketingthesis Vlaanderen in de wacht

Dit artikel verscheen op Media Marketing:
Beste Marketingthesis van Vlaanderen verkozen

Dit artikel verscheen op Made in Limburg:
PIM looft kleurenstudie in advertenties

Dit artikel verscheen op EZPress:
PIM reikt prijs uit voor Beste Marketingthesis van Vlaanderen

Dit artikel verscheen in Editie Pajot:
VUB-studente sleept prijs beste marketingthesis in de wacht

Editie 2011: Beste Marketingthesis van Vlaanderen viert 10-jarig jubileum

Partners In Marketing is er bijzonder trots op dat deze unieke wedstrijd voor de 10de keer georganiseerd wordt. Sinds de geboorte van het initiatief werden er door de laatstejaarsstudenten van de Vlaamse universiteiten prachtige pareltjes afgeleverd. De hoge kwaliteit van de ingezonden marketingthesissen maakt het de jury ieder jaar opnieuw bijzonder moeilijk om unaniem een winnaar aan te duiden.

De 10 finalisten die dit jaar meedingen naar de titel ‘De Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2011’ worden door Opel beloond met 2 VIP-tickets voor het Autosalon 2012 en krijgen een abonnement op het magazine Trends aangeboden. Op 23 november wordt de gelukkige winnaar bekend gemaakt tijdens een afsluitend evenement en mag van Partners In Marketing € 1.000 in ontvangst nemen. Ook dit jaar wordt het ongetwijfeld weer een boeiende avond, met onder meer een presentatie van een marketing professional.

De wedstrijd wordt elk jaar georganiseerd door Partners In Marketing en wordt dit jaar gehost door Duvel Moortgat. Ook de belangrijke partners van het eerste uur Akzo Nobel, Trends, Rockfon en Opel blijven het initiatief steunen.

Dit artikel verscheen in het Marketingjaarboek 2012:
De Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2011

Dit artikel verscheen in PUB News:
Wiebke Peeters van de VUB wint de Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2011

Dit artikel verscheen op de website van VUB:
VUB-studente Wiebke Peeters sleept prijs voor beste Marketingthesis van Vlaanderen in de wacht

Dit artikel verscheen op 7voor7.be:
Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2011

Editie 2010: wie schrijft de Beste Marketingthesis van Vlaanderen?

De wedstrijd wordt elk jaar georganiseerd door Partners In Marketing en kan dit jaar rekenen op de steun van Akzo Nobel, Bizz, Rockfon en Opel.

Wie de finale haalt, wordt alvast beloond met een rijvaardigheidstraining van Opel en een abonnement op BIZZ-magazine. De winnaar krijgt ook € 1.000 van Partners In Marketing. De finalisten en promotoren worden uitgenodigd op een afsluitend evenement in oktober, waarop de gelukkige winnaar bekendgemaakt zal worden. Ook dit jaar wordt het ongetwijfeld een boeiende avond, met onder meer een presentatie van een marketing professional.

Dit artikel verscheen in het Marketingjaarboek 2011:
De Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2010

Dit interview was te volgen op Kanaal Z:
Beste Marketingthesis 2010

Dit artikel verscheen in PUB News:
Werner Kalders van UHasselt wint Beste Marketingthesis van Vlaanderen

Dit artikel verscheen op de website van AIESEC:
De ene klantenloyaliteit is de andere niet

Dit artikel verscheen op de website van Belgian Cowboys:
Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2010: “Corporate blogs in een Belgische context”

Dit artikel verscheen op de website van Made in Limburg:
Beste Marketingthesis gaat over corporate blogs

Dit artikel verscheen op de website van SalesExpert:
De Beste Marketingthesis van Vlaanderen

Deze artikelen verschenen op de website van UHasselt:
Prijs Beste Marketingthesis 2010

Studenten Universiteit Hasselt kapen weer prijzen weg

Dit artikel verscheen op de website van Limburg Actueel:
Limburgse student heeft beste marketingthesis

Editie 2009

De bekroning van je eindwerk betekent natuurlijk een mooie afsluiter van je academische carrière. Voor laatstejaarsstudenten is het immers ieder jaar opnieuw zwoegen om hun afstudeerproject tot een goed einde te brengen.

De finalisten, promotoren en andere geïnteresseerden nodigen we van harte uit op het afsluitend evenement in oktober, waarop een professionele jury de gelukkige winnaar bekend zal maken. De prijsuitreiking belooft in ieder geval weer een spannende en aangename avond te worden met onder meer een boeiende presentatie van een marketing professional.

Dit initiatief van Partners In Marketing wordt enthousiast onthaald in de bedrijfswereld. De afgelopen jaren mochten we al rekenen op de steun van Opel, Jobat en Akzo Nobel. Deze editie mogen we ook Palm aan het rijtje toevoegen, zij zullen de hosting van het event op zich nemen.

Dit artikel verscheen in het Marketingjaarboek 2010:
De Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2009

Dit artikel verscheen in PUB News:
Wie schreef de beste marketingthesis van Vlaanderen

Dit artikel verscheen op de website van 6 Minutes Business:
De ene klantenloyaliteit is de andere niet

Dit artikel verscheen op de website van VOKA:
Beste Marketingthesis van Vlaanderen

Editie 2008

Om studenten te stimuleren om voor het boeiende marketingvak te kiezen, organiseert Partners In Marketing voor het 7de jaar op rij de wedstrijd ‘De Beste Marketingthesis van Vlaanderen’. Door Vlaamse marketingstudenten met de beste thesissen te belonen, komt marketing als strategische bedrijfsfunctie meer in de kijker te staan. Marketing staat immers voor veel bedrijven nog steeds synoniem met reclame en communicatie. Gelukkig zijn er tegenwoordig meer en meer bedrijven die de tijd nemen om strategisch na te denken over hun toegevoegde waarde op de markt en deze analyse te vertalen in een commercieel bedrijfsbeleid.

Voor de laatstejaarsstudenten van de Vlaamse universiteiten is deze wedstrijd ook de ideale gelegenheid om het meesterstuk van hun academische carrière bekroond te zien. Op het einde van het academiejaar zullen de verantwoordelijke professoren voor het marketingdepartement in de Vlaamse universiteiten 3 uitmuntende thesissen nomineren. Tijdens de zomervakantie worden deze nauwgezet gelezen en op verschillende aspecten beoordeeld door professionals uit de marketingwereld.

De finalisten, promotoren en andere belangstellenden worden uitgenodigd op een afsluitend evenement in oktober, waarop de gelukkige winnaar bekendgemaakt zal worden. Alle finalisten krijgen een rijvaardigheidstraining van Opel en een abonnement op BIZZ-magazine. De auteur van De Beste Marketingthesis van Vlaanderen gaat ook nog eens aan de haal met de hoofdprijs van € 1.000, aangeboden door Partners In Marketing. Het belooft in ieder geval weer een spannende en interessante avond te worden met onder meer een boeiende presentatie van een Master Marketeer.

Dit initiatief van Partners In Marketing wordt enthousiast onthaald in de bedrijfswereld en mag rekenen op de steun van Opel, Jobat en Akzo Nobel.

Dit artikel verscheen in het Marketingjaarboek 2009:
De Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2008

Dit artikel verscheen in PUB News:
De Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2008

Dit artikel verscheen op de website van UHasselt:
De Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2008

Dit artikel verscheen op Het Nieuwsblad Online:
Marketingprijs

Persbericht:
Persbericht

Editie 2007

Het einde van het academiejaar komt met rasse schreden dichterbij. Studenten leggen de laatste hand aan hun thesis, het afsluitend meesterstuk van hun academische carrière.

De verantwoordelijke professoren voor het marketingdepartement in de Vlaamse universiteiten nomineren telkens 3 uitmuntende thesissen. Gedurende de zomervakantie worden deze scrupuleus onder de loep genomen door professionals uit de marketingwereld. De finalisten en promotoren worden uitgenodigd op een afsluitend evenement in oktober, waarop de gelukkige winnaar bekendgemaakt zal worden.

Het ziet ernaar uit dat het ook dit jaar weer een spannende en veelbelovende avond zal worden met onder meer een boeiende presentatie van Hans Cools, Marketeer van het Jaar 2006.

Dit initiatief van Partners In Marketing krijgt ook meer en meer belangstelling vanuit de bedrijfswereld. Naast partners van het eerste uur Opel en Jobat is ook Akzo Nobel dit jaar van de partij.

Alle finalisten krijgen een rijvaardigheidstraining van Opel en een abonnement op BIZZ-magazine. De auteur van de ‘Marketingthesis van het jaar’ mag € 1.000 in ontvangst nemen van Partners In Marketing.

Dit artikel verscheen in PUB News:
Sofie Krenski wint beste Marketingthesis van Vlaanderen

Persbericht:
Persbericht

Editie 2006: de lustrumeditie

Op 23 oktober 2006 reikte Partners In Marketing voor de 5de keer op rij de prijzen uit voor de beste Marketingthesis van Vlaanderen, in samenwerking met Opel en Jobat. Alle finalisten kregen een rijvaardigheidstraining van Opel en een abonnement op BIZZ-magazine. De winnaar ontving € 1.000 van Partners In Marketing.

12 finalisten dongen mee naar de titel van ‘Marketingthesis van Vlaanderen’. Na de academische preselectie beoordeelde een jury, bestaande uit organisatoren en practici, de thesissen aan de hand van 6 criteria: inhoud, stijl en vorm, actualiteitswaarde, wetenschappelijke onderbouw, praktische haalbaarheid en publiciteitswaarde. Deze beoordeling zorgde voor een ideale mix tussen theorie en praktijk.

Kim Willems, winnares van de prijs Beste Marketingthesis van Vlaanderen, behaalt ook de eerste prijs bij de Thesisprijs van de Vlaamse Strategievereniging!

VSV-thesisprijs 2006

Dit artikel verscheen in Jobat:
Kim Willems schrijft marketingthesis van het jaar

Dit artikel verscheen op de website van KMOPME:
Beste marketingthesis van Vlaanderen 2006

Dit artikel verscheen op de website van UHasselt:
PRIJS BESTE MARKETINGTHESIS 2006

Dit artikel verscheen in PUB News:
De beste marketingthesis van Vlaanderen

Persbericht:
Persbericht

Editie 2005

PIM organiseert de wedstrijd voor de vierde keer, ook ditmaal in nauwe samenwerking met Opel en Jobat.

Na de academische preselectie leest een jury van marketeers uit de praktijk de thesissen en beoordeelt ze op zes evenwaardige criteria: inhoud, stijl en vorm, actualiteitswaarde, wetenschappelijke onderbouw, praktische haalbaarheid en publiciteitswaarde.

Dit artikel verscheen in Job@:
Reclame voor geneesmiddelen op voorschrift?

Dit artikel verscheen in PUB:
Leen Helsloot wint Marketingthesis van Vlaanderen 2005

Editie 2004

Vanaf editie 2004 krijgt het initiatief onder de naam ‘Wie schrijft de beste marketingthesis van Vlaanderen’ een Vlaams karakter. De wedstrijd, nu georganiseerd in samenwerking met Job@ en Opel, staat open voor de studenten Economie, Toegepaste Economie en Handelsingenieur van de Vlaamse universiteiten van Leuven, Brussel, Antwerpen, Gent en Diepenbeek.

Na de academische preselectie beoordeelt een jury van marketeers uit de praktijk de thesissen op zes criteria: inhoud, stijl en vorm, actualiteitswaarde, wetenschappelijke onderbouw, praktische haalbaarheid en publiciteitswaarde.

Dit artikel verscheen in Job@:
Jeroen Rottiers schrijft beste marketingthesis van het jaar

Dit artikel verscheen in LUCRaak:
Wie schrijft de beste marketingthesis van Vlaanderen?

Editie 2003

Ook in deze editie nemen de professoren marketing van het LUC op het einde van het academiejaar 2002-2003 de marketingthesissen van hun studenten onder de loep. De besten komen in aanmerking voor de titel ‘Marketingthesis van Limburg’. Na de academische preselectie leest een jury van marketeers uit de praktijk de thesissen en beoordeelt ze.

Ter gelegenheid van de prijsuitreiking van de beste marketingthesis organiseert Partners In Marketing in samenwerking met de faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen en de Alumnivereniging Liekos van het Limburgs Universitair Centrum in Diepenbeek het interactief paneldebat ‘Carrières in marketing: is er nog toekomst voor marketeers?’.

In een academische zitting na afsluiting van het debat wordt de winnaar van de wedstrijd bekend gemaakt.

Lees hier het verslag van het debat over carrières in marketing:
Carrières in marketing

Editie 2002

Tijdens het academiejaar 2001-2002 lanceert Partners In Marketing (PIM) op het Limburgs Universitair Centrum (LUC) de wedstrijd ‘Wie schrijft de Beste Marketingthesis in Limburg?’.

De marketingthesissen van de laatstejaarsstudenten TEW en Handelsingenieur van het LUC worden op het einde van het academiejaar beoordeeld door de professoren marketing.

De besten mogen meedingen naar de titel ‘Marketingthesis van Limburg’ en een van deze studenten kan zo de hoofdprijs van € 1.000 in de wacht slepen. Na de academische preselectie worden de thesissen ook aan het kritisch oog van enkele marketeers onderworpen.

Er wordt een campagne opgezet opdat deze wedstrijd maar vooral het marketingberoep de nodige aandacht van de media krijgt.

Ter gelegenheid van de prijsuitreiking van de beste marketingthesis zet PIM in samenwerking met de faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen en de Alumnivereniging Liekos van het Limburgs Universitair Centrum in Diepenbeek het interactief paneldebat ‘Internationale marketing, voor of tegen?’ op touw.

De winnaar van de wedstrijd wordt bekend gemaakt in de academische zitting die op dit debat volgt.

Lees hier het verslag van het debat over internationale marketing:
Internationale marketing