Vorige Winnaars

 

Winnaar editie 2016

marketingthesis PIM winnaar 2016

Justine Peelaers (Vrije Universiteit Brussel) – Van social influencer tot eindgebruiker: een oriënterend onderzoek naar het gedrag van de Vlaamse Instagram-gebruiker.

Promotor: Prof. Dr. Malaika Brengman

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2016:
samenvatting winnende thesis 2016

Winnaar editie 2015

marketing thesis pim winnaar 2015

Klaas Lannoy (Vrije Universiteit Brussel) – Self-check-out binnen supermarkten: tevredenheid en motieven tot gebruik.

Promotor: Prof. Dr. Malaika Brengman

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2015:
samenvatting winnende thesis 2015

Winnaar editie 2014

winnaar-2012

Els Huygens (Vrije Universiteit Brussel) onderzocht of de persoonlijkheid van een winkel invloed heeft op de ervaren klantwaarde ervan.

Promotor: Prof. Dr. Kim Willems

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2014:
samenvatting winnende thesis 2014

Winnaar editie 2013

winnaar-2012

Astrid Thienpont en Bart Van Der Vurst (Universiteit Gent) onderzochten een raamwerk dat organisaties helpt bij het maken van beslissingen omtrent ownership van online communities.

Promotor: Prof. Dr. Steve Muylle en Willem Standaert

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2013:
samenvatting winnende thesis 2013

Winnaar editie 2012

winnaar-2012

Ellen Van Droogenbroeck (Vrije Universiteit Brussel) deed een studie naar kleurgebruik in advertenties gekoppeld aan de economische conjunctuur.

Promotor: Prof. Dr. Malaika Brengman

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2012:
samenvatting winnende thesis 2012

Winnaar editie 2011

Wiebke Peeters (Vrije Universiteit Brussel) deed onderzoek naar het gebruik van social media als marketingkanaal door ondernemingen in Vlaanderen.

Promotor: Prof. Dr. Eddy Vandijck

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2011:
samenvatting winnende thesis 2011

Winnaar editie 2010

Werner Kalders (Universiteit Hasselt) thesis had als titel ‘Corporate blogs in een Belgische context’.

Promotor: Prof. Dr. Gilbert Swinnen

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2010:
samenvatting winnende thesis 2010

Winnaar editie 2009

Sharon Vandousselaere (Universiteit Gent) deed een studie naar de ‘De invloed van soorten klantenloyaliteit op prijsgevoeligheid en de bereidheid om meer te betalen in de winkel’.

Promotor: Prof. Dr. Patrick van Kenhoven

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2009:
samenvatting winnende thesis 2009

Winnaar editie 2008

Stephanie Beckers (Universiteit Hasselt) deed een studie naar de ‘Revolutie in het distributiebeleid van supermarkten. Een onderzoek naar de noodzakelijke aanpassingen aan de toenemende vergrijzing’.

Promotor: Prof. Dr. G. Swinnen

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2008:
samenvatting winnende thesis 2008

Winnaar editie 2007

Sofie Krenski (Universiteit Gent) behandelde ‘De rol van de verschillende dimensies van emoties in de effectiviteit van emotionele print advertenties’

Promotor: Prof. Dr. M. Geuens

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2007:
samenvatting winnende thesis 2007

Winnaar editie 2006

Kim Willems (Universiteit Hasselt) onderzocht de differentiatie in de kleinhandel.

Promotor: Prof. Dr. G. Swinnen

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2006:
samenvatting winnende thesis 2006

Winnaar editie 2005

Leen Helsloot (Universiteit Antwerpen) behandelde de materie ‘De perceptie en effectiviteit van direct-tot-de-consument reclame en promotie voor geneesmiddelen’.

Promotor: Prof. Dr. Patrick De Pelsmacker.

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2005:
samenvatting winnende thesis 2005

Winnaar editie 2004

Jeroen Rottiers’ (Universiteit Gent) thesis had als titel: ‘Retentie begint bij de jongste klant/prospect – Tiener marketing in de financiële service industrie’.

Promotor: Prof. Dr. Dirk Van den Poel

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2004:
samenvatting winnende thesis 2004

Winnaar editie 2003

Hella Scholz (LUC) voerde een tevredenheidsonderzoek uit naar het klachtenbeleid van Opel Belgium.

Promotor: Prof. Dr. G. Swinnen

Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2003:
samenvatting winnende thesis 2003

Winnaar editie 2002

Sarah Owsik (LUC) deed een studie naar de klantentevredenheid van slagerijketen BVBA Veeakker.

Promotor: Prof. Dr. G. Swinnen