Winnaar editie 2016
Justine Peelaers (Vrije Universiteit Brussel) – Van social influencer tot eindgebruiker: een oriënterend onderzoek naar het gedrag van de Vlaamse Instagram-gebruiker.
Promotor: Prof. Dr. Malaika Brengman
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2016:
samenvatting winnende thesis 2016
Winnaar editie 2015
Klaas Lannoy (Vrije Universiteit Brussel) – Self-check-out binnen supermarkten: tevredenheid en motieven tot gebruik.
Promotor: Prof. Dr. Malaika Brengman
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2015:
samenvatting winnende thesis 2015
Winnaar editie 2014
Els Huygens (Vrije Universiteit Brussel) onderzocht of de persoonlijkheid van een winkel invloed heeft op de ervaren klantwaarde ervan.
Promotor: Prof. Dr. Kim Willems
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2014:
samenvatting winnende thesis 2014
Winnaar editie 2013
Astrid Thienpont en Bart Van Der Vurst (Universiteit Gent) onderzochten een raamwerk dat organisaties helpt bij het maken van beslissingen omtrent ownership van online communities.
Promotor: Prof. Dr. Steve Muylle en Willem Standaert
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2013:
samenvatting winnende thesis 2013
Winnaar editie 2012
Ellen Van Droogenbroeck (Vrije Universiteit Brussel) deed een studie naar kleurgebruik in advertenties gekoppeld aan de economische conjunctuur.
Promotor: Prof. Dr. Malaika Brengman
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2012:
samenvatting winnende thesis 2012
Winnaar editie 2011
Wiebke Peeters (Vrije Universiteit Brussel) deed onderzoek naar het gebruik van social media als marketingkanaal door ondernemingen in Vlaanderen.
Promotor: Prof. Dr. Eddy Vandijck
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2011:
samenvatting winnende thesis 2011
Winnaar editie 2010
Werner Kalders (Universiteit Hasselt) thesis had als titel ‘Corporate blogs in een Belgische context’.
Promotor: Prof. Dr. Gilbert Swinnen
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2010:
samenvatting winnende thesis 2010
Winnaar editie 2009
Sharon Vandousselaere (Universiteit Gent) deed een studie naar de ‘De invloed van soorten klantenloyaliteit op prijsgevoeligheid en de bereidheid om meer te betalen in de winkel’.
Promotor: Prof. Dr. Patrick van Kenhoven
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2009:
samenvatting winnende thesis 2009
Winnaar editie 2008
Stephanie Beckers (Universiteit Hasselt) deed een studie naar de ‘Revolutie in het distributiebeleid van supermarkten. Een onderzoek naar de noodzakelijke aanpassingen aan de toenemende vergrijzing’.
Promotor: Prof. Dr. G. Swinnen
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2008:
samenvatting winnende thesis 2008
Winnaar editie 2007
Sofie Krenski (Universiteit Gent) behandelde ‘De rol van de verschillende dimensies van emoties in de effectiviteit van emotionele print advertenties’
Promotor: Prof. Dr. M. Geuens
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2007:
samenvatting winnende thesis 2007
Winnaar editie 2006
Kim Willems (Universiteit Hasselt) onderzocht de differentiatie in de kleinhandel.
Promotor: Prof. Dr. G. Swinnen
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2006:
samenvatting winnende thesis 2006
Winnaar editie 2005
Leen Helsloot (Universiteit Antwerpen) behandelde de materie ‘De perceptie en effectiviteit van direct-tot-de-consument reclame en promotie voor geneesmiddelen’.
Promotor: Prof. Dr. Patrick De Pelsmacker.
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2005:
samenvatting winnende thesis 2005
Winnaar editie 2004
Jeroen Rottiers’ (Universiteit Gent) thesis had als titel: ‘Retentie begint bij de jongste klant/prospect – Tiener marketing in de financiële service industrie’.
Promotor: Prof. Dr. Dirk Van den Poel
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2004:
samenvatting winnende thesis 2004
Winnaar editie 2003
Hella Scholz (LUC) voerde een tevredenheidsonderzoek uit naar het klachtenbeleid van Opel Belgium.
Promotor: Prof. Dr. G. Swinnen
Lees hier de samenvatting van de winnende thesis van 2003:
samenvatting winnende thesis 2003
Winnaar editie 2002
Sarah Owsik (LUC) deed een studie naar de klantentevredenheid van slagerijketen BVBA Veeakker.
Promotor: Prof. Dr. G. Swinnen